Overslaan en naar de inhoud gaan

Zoeken

7 resultaten

Tekenvloer

Laat je inspireren door de dieren in de tentoonstelling en teken op de tekenvloer samen met je mama, papa, oma of opa jouw lievelingsdier.

MAS zoekt herinneringsdiamant van menselijke asse voor nieuwe expo ‘Schitterend verlangen’

Voor de najaarstentoonstelling ‘Schitterend Verlangen’ zoekt het MAS diamanten gemaakt van menselijke asse. Wilt u meer weten of kan u ons helpen, neem dan met ons contact op.

Architect Le Corbusier

Dé architect van de 20e eeuw?

Le Corbusier was naast architect, meubelontwerper, schilder en beeldhouwer ook een invloedrijk theoreticus. Omdat zijn invloed zo groot was voor zijn tijd, wordt hij wel eens ‘de architect van de 20ste eeuw genoemd’. Zijn ideeën werden enorm geprezen, maar hij kreeg ook veel kritiek te verduren.

Doe-het-zelf-rondleiding ‘Feest!’

Voor de tweede en derde graad secundair onderwijs

Leerkrachten kunnen hun leerlingen zelf begeleiden in de expo ‘Feest!’. Het MAS biedt daarvoor opdrachtkaarten en inspiratiefiches voor een groepsgesprek aan. Het pakket stimuleert de jongeren om kritisch te kijken naar de verschillende feesten en waarom deze gevierd worden.

Workshop 100 x Congo voor secundair onderwijs

Doe-het-zelf-pakket voor in de klas

Wat zijn de verhalen achter de Congolese objecten die het MAS bezit? Hoe belandden ze in de havenstad? Wat is hun betekenis? De leerlingen gaan dieper in op de koloniale erfenissen in België en ontdekken waarom dekolonisatie belangrijk is.

City of Sudden Death, 75 jaar later

dubbelinterview met Koen Palinckx en Pieter Serrien

Tijdens de V-bommenterreur kreeg Antwerpen de bijnaam City of Sudden Death. Na 1945 duurde het echter opvallend lang voor het onderzoek en de herinnering van het V-bommendrama op gang kwam. Waar staan we vandaag, 75 jaar later?

Doe-het-zelf-rondleiding ‘Vracht’

Voor tweede en derde graad secundair onderwijs

Leerkrachten kunnen hun leerlingen zelf begeleiden in de expo 'Vracht'. De leerlingen verkennen in kleine groepjes de expo aan de hand van diverse opdrachten. In interactie leren ze naar elkaar te luisteren en kijken, hun eigen mening en standpunt te verwoorden en deze te delen met de groep.

Meld je aan voor de nieuwsbrief