Op uitnodiging van het MAS resideerde de groep 3 weken op de site van de historische droogdokken en liet zich inspireren door de omgeving om nieuwe songs te maken.
MAS en ErfgoedLab vroegen Valentina Valencia Alvarez om te tonen hoe dans leeft op sociale media: snel, vluchtig en deelbaar. Van podium naar palm van je hand: een digitale performance om te liken, delen en nadoen. Dans jij mee?
Meer dan 300 “waterkraantjes” heeft de stad doorheen de jaren aangekocht. Er kwam geen elektriciteit aan te pas: deze kranen werden gevoed door een ondergronds netwerk van perswater. Hoewel ze niet meer dan 2 ton konden hijsen bleven deze kranen tot 1974 in gebruik.
Tientallen jaren lang draaiden de Antwerpse haveninstallaties op perswater. Grote pershuizen met stoommachines voorzagen de waterdruk. Van dit type stonden er twintig kranen langs de Scheldekaai. Ze waren ontworpen om grote stoomschepen te lossen. Hun uitzicht leverde de bijnaam “kemel” op.
Het MAS zocht en vond het afgelopen jaar 29 organisaties en individuele upcyclers die met de voorwerpen van 1 of meer dozen nieuwe creaties maken en zo het wegwerpen ervan tegengaan.
De MAS collectie groeit elk jaar aan. We gaan zelf op zoek naar nieuwe aanwinsten, maar krijgen ook aanbiedingen in de vorm van een schenking of een schenking via erfenis. Via oproepen nodigen we mensen ook uit om actief bij te dragen aan de MAS collectie.
Zin in een stadswandeling in de hoogte? Onderweg geniet je telkens van een ander uitzicht op de stad. En helemaal boven, op het dak, kan je de hele stad zien.
Op zondag neemt een curator of andere expert je mee op ontdekkingstocht door het MAS. Na een bezoek aan de expo volgt een panelgesprek of praat je na met de curator.