Experiment en meerstemmigheid zitten in het DNA van het MAS. Daarom heeft het museum sinds 2011 een sterke jongerenwerking met MAS in Jonge Handen... Nu wil het MAS erfgoed bekijken door de ogen van de jongeren. Wat is volgens hen hedendaags erfgoed dat in het MAS moet bewaard worden? Misschien Elvis van bus 22, Snelle Eddy, de Sinksenfoor…?
Karen François?
“Wacht, maar wié zijt gij eigenlijk”, hoor ik je vragen? Ik beschrijf mezelf meestal als “die van die ik wil naar huis zakken daar”. Daarna overval ik je meestal met een hoop stickers met quotes als “Los het op”, “zeddis kalm” en “de intentie was er”. * Want de intentie is er meestal wel, net als die er nu is om hier een deftige bio te schrijven. Sorry op voorhand! Is ook één van m’n slagzinnen, trouwens.
Maar als dat geen belletje doet rinkelen, hier nog een kleine introductie: ik ben Karen François, vandaag 14 oktober 2020 net 29 jaar geworden, ik woon in Antwerpen, ben content creator bij VRT en ik heb in bijberoep een bedrijfje KOAREN. Te herkennen aan droge humor en dikke euh, letters. Ik maak er een sport van (niet letterlijk, ik haat bewegen) om een grappige draai te geven aan banale dingen.
* Vraag er zeker naar als ge mij tegenkomt.
En voor wa is 't? ‘t Is om te zeggen dat ik het komende jaar ’t MAS graag eens overhoop haal! WELKOM!